Kongsikan artikel ini

Robot Pertama Gold Market

Adakah anda sedia maklum bahawa Ir Sofian baru sahaja melancarkan robot pertamanya dalam gold market yang diberi nama AlgoGold?

 Algo = Algorithm

Gold = Gold Market

Pelancaran robot AlgoGold ini telah diadakan pada hari last bagi program Simplified Trading Signal (#STS) pada Julai lepas.

Setelah hampir setahun Ir Sofian membuat kajian dan polish teknik robot AlgoGold nya ini, akhirnya AG101 telah dikeluarkan. Info berkenaan robot ini juga ada diterangkan dalam satu group telegram.

Jika anda berminat, anda boleh follow Telegram Channel AlgoGold yang menjadi salah satu medium education berkenaan robot untuk semua trader. 

View Channel

 

Salah satu pertanyaan yang mungkin pernah bermain di pemikiran anda. Adakah dengan kewujudan robot trading ni akan menyebabkan akaun trading anda menjadi lebih teruk? Yelah, sebab anda berharapkan kepada robot selepas tu. 

Sebenarnya, ada kebaikan yang anda boleh manfaatkan daripada penggunaan robot dalam akaun trading anda. Anad boleh gunakannya untuk memperbaiki teknik, skill dan cara trading anda supaya menjadi lebih baik.

Bagaimana??

Anda boleh ikuti langkah di bawah ni:-

  1. Pilih robot trading  yang berkualiti dan bagus untuk akaun trading anda. Jangan main ambil sebarangan robot yang anda sendiri tidak tahu siapa penciptanya dan teknik apa yang digunakan. 
  2. Buat pemerhatian dan belajar daripada robot tersebut. Kaji mengapa robot masuk posisi dalam market. Apakah faktor-faktor yang menyebabkan ia entry dan exit?
  3. Setelah anda fahami faktor-faktor tersebut, praktiskan ia dalam teknik dan skill trading anda. Dengan itu anda akan dapat perbaiki di manakah kelemahan anda selama ini yang anda sering dan silap membuat keputusan.

Sudah tentu robot tidak terperangkap dalam emosi seorang trader yang merupakan BIG WHY trader loss dalam trading. 

Jadi, anda boleh selami kembali bagaimana caranya untuk mengawal emosi anda ketika trade supaya tindakan dan keputusan yang anda lakukan tidak tergopoh dan tidak dipengaruhi unsur-unsur tamak. 

Okaylah, setakat ini sahaja perkongsian hari ni. Semoga anda meperoleh manfaat dari info yang dikongsikan. Dan jangan lupa untuk follow Telegram Channel AlgoGold ye.. Begitu juga di facebook, twitter dan instagram.. 

Love you all.. Bye!