Kongsikan artikel ini

CUKUP KE SEKADAR TAHU TEKNIKAL ANALISIS?

Adakah dengan mengetahui teknikal analisis sudah cukup untuk anda trading gold?

Anda rasa bagaimana? Cukup kah dengan ilmu teknikal analisis untuk anda trading?

Ilmu teknikal analisis ini sebenarnya sangat besar ruang lingkupnya. Bukan sekadar boleh digunakan untuk trading gold, bahkan untuk trading selain gold pun boleh menggunakan ilmu teknikal analisis ini, seperti trade forex, saham dan sebagainya.

Tahukah anda?

Belajar teknikal analisis bagaikan anda belajar silat.
Persembahan jurus itu pula sebagai teknikal analisis.
Tetapi sparring itu adalah trading.

Faham ke faham?

APLIKASIKAN ILMU ANDA

Tetapi, sekadar anda mengetahui ilmu teknikal analisis ini sebenarnya tidak mencukupi untuk anda trade. Apa yang penting adalah anda mengaplikasikan ilmu tersebut.

Hanya dengan mengaplikasikannya baru anda akan dapat timba pengalaman dan anda dapat dalami lagi ilmu tersebut. Dengan mengaplikasikan ilmu tersebut juga anda boleh lihat kesahihan ilmu tersebut dan bina keyakinan diri.

Tetapi jika anda punyai ilmu tetapi tidak menggunakannya, lama kelamaan ilmu tersebut akan hilang dari ingatan anda. Bagaimana anda ingin trade sedangan anda belum yakin dengan ilmu teknikal analisis anda itu?

Sama seperti anda belajar silat. Anda sudah belajar dan tahu persembahan jurus. Tetapi anda tidak selalu berlatih. Cukup kah sekadar anda tahu tetapi tidak berlatih? Mampukah anda mempersembahkannya tanpa latihan?

Perumpamaan yang sama sahaja dengan Trading. Tanpa latihan dan aplikasi, pasti anda akan berasa ragu-ragu dengan analisis anda sendiri.

Oleh itu, jangan sekadar simpan sahaja ilmu anda, gunakan, berlatih dan aplikasikan semaksima yang anda mampu sehingga anda menjumpai rentak anda tersendiri.

ir-sofian-akademi-jl-trading-gold-apply-knowledge-is-important

Jika anda berminat untuk mengetahui ilmu teknikal analisis, anda boleh sertai program Simplified Trading Signal (STS) anjuran AKademi JL pada 29, 30 dan 31 Oktober ini di Shah Alam.

Untuk sertai, anda boleh hubungi talian Hotline Akademi JL:+6019-322 6769.

#irsofian.com
#akademijl.com

Admin – FT