Kongsikan artikel ini

DILEMA SEORANG CIKGU?

Dilema seorang guru yang selalu ingin bertindak untuk mengubah kehidupan mereka. Tetapi mereka risau tidak cukup masa untuk melakukan aktiviti lain.

Setiap hari pergi ke sekolah dari jam 6.45 pagi dan pulang ke rumah jam 6.00 petang jika ada meeting @ kokurikulum. Ini adalah sinonim dengan cara kehidupan seorang guru. Jika cuti sekolah, akan ada kursus atau kelas tambahan untuk pelajar-pelajar sekolah pula.

Masa bilakah yang mereka ada untuk melakukan pekerjaan lain? Sedih melihat orang lain dapat menjana pendapatan tambahan, tetapi Cikgu? Sentiasa sibuk.

“Macam takde masa nak Trade pula disebabkan saya seorang Cikgu.”

Jangan pernah berfikiran sperti ini. Ini adalah salah faham dalam kalangan Cikgu sekolah atau pensyarah. Memang anda sibuk, tetapi anda boleh bahagikan masa anda untuk trade. Ianya tidak susah.

Kami akan terangkan supaya semua Cikgu di luar sana tidak salah faham dan mendengar cakap orang lain lagi.

WAKTU TRADING GOLD 23 JAM SEHARI

Di dalam Trading Gold, ia melibatkan pasaran dua hala dan ianya tidak mempunyai masa yang sangat limited untuk anda melihat pasaran gold atau melakukan aktiviti trading tersebut.

Ini kerana pasaran di dalam Trading Gold ini berjalan selama 23 jam sehari dan ianya membuatkan masa seseorang itu tidak terlalu terbatas. 23 jam sehari! Adakah anda terlalu sibuk sehingga 23 jam sehari?

Bagi seorang Trader atau bakal Trader, dalam sehari anda hanya perlu menghadap pasaran gold selama 2 jam sahaja. Itu sudah cukup memadai. Anda tidak perlu menghadap pasaran gold terlalu lama, atau sepanjang hari.

Sebagai contoh, selepas solat subuh, anda boleh mengambil masa selama 30 minit atau 1 jam melihat pasaran emas dan membuat 1 atau 2 transaksi sebelum menuju ke sekolah. Selepas pulang dari kerja atau sekolah, dan selesai solat isyak, anda boleh mengambil masa selama 1 jam 30 minit untuk menghadap pasaran dan membuat beberapa transaksi sebelum tidur.

Seperti yang anda lihat, ianya tidak lah terlalu ‘complicated’ dari segi masa.

PEMBELAJARAN MUDAH FAHAM

Bagaimana pula dari segi pembelajaran dalam program TG4M nanti? Saya cikgu senang ke nak faham?

Seperti program-program TG4M yang lepas, ramai bekas peserta kami dari latar belakang yang berlainan dan ada di antara nya guru dan bekerja sendiri.

Ada juga pelajar yang tidak pandai menggunakan komputer datang belajar dengan kami dan alhamdulilah mereka semua telah berjaya.

Dari segi pemahaman, Ir Sofian menggunakan bahasa yang senang difahami dan sangat terperinci dalam setiap persoalan yang ditanyakan oleh peserta-peserta yang hadir. Dan ramai berpuas hati dengan penjelasan yang padat dan senang untuk mereka faham.

ir-sofian-akademi-jl-cikgu-boleh-trading-gold-ke

Ramai Cikgu dah berjaya dalam Trading. Cikgu-cikgu yang lain bila lagi?

Program TG4M Siri 20 akan diadakan pada 23 Oktober 2016 di Shah Alam akan datang.

Cikgu-cikgu semua jangan terlepas bas pula ye?

Datang dan rasai sendiri pengalaman yang tidak akan dilupakan dan anda mungkin bakal bergelar seorang Trader yang berjaya.

Team Akademi JL sedia membantu dan menjawab sebarang pertanyaan anda melalui talian Hotline kami: +6019-322 6769.

#irsofian.com
#akademijl.com

Admin-FT