Kongsikan artikel ini

Mengapakah Mind Set Anda Perlu Dicuci Dalam Trade Gold For Money ni?

Ramai yang memasuki program Trade Gold For Money ini datang dari pelbagai latar belakang.
Ada yang kaya, ada yang sederhana, ada yang susah, ada yang belajar, ada yang kerja, ada yang muda, ada yang tua.

Oleh itu, pemikiran setiap mereka berlainan kerana gaya kehidupan mereka yang berbeza.
Bagaimana mereka dapat menjadi trader yang berjaya dengan cara pemikiran mereka sendiri?

———————————

Oleh kerana mind set bagi setiap orang yang baru menceburi dan telah menceburi bidang trading adalah intipati yang sangat penting.

Dalam program Trade Gold For Money, semua pelajar akan di cuci minda mereka. ‘Mind Set’ mereka akan diterapkan dengan konsep-konsep untuk menjadi trader yang berjaya.

ir-sofian-akademi-jl-mind-set-trader

Terdapat 6 konsep ‘Mind Set’ yang diterapkan oleh Ir Sofian dan dua daripadanya adalah Sedikit-sedikit dan Syukur.

Dalam konsep Sedikit-sedikit ini, pelajar diterapkan dengan sifat agar tidak tamak dalam trading dan sentiasa menjaga Money Management mereka. Ini adalah salah satu cara dalam mengawal dan mengurangkan risiko kerugian. Dan mereka boleh melatih kemahiran Trading mereka di dalam ‘Demo Account’ yang disediakan.

Konsep ini sebenarnya sangat penting, kerana hasil kajian dari Team Akademi JL sendiri melihat kebanyakan yang gagal atau jatuh di dalam trading adalah apabila mereka tidak dapat mengawal emosi dan tidak dapat berpegang kepada konsep sedikit-sedikit ini. Ini yang membuatkan mereka tergelincir dari landasan trader yang berjaya.

Konsep Syukur pula adalah pelajar diajar supaya sentiasa bersyukur dengan keuntungan Trading mereka dan sentiasa berkongsi setiap apa yang mereka perolehi sama ada berkongsi bersama keluarga ataupun bersedekah @ wakaf.

Konsep ini mengajar mereka berkongsi rezeki dengan insan lain kerana di dalam setiap rezeki kita ada rezeki orang lain. Dan ini adalah hak kita yang perlu kita tunaikan sebagai seorang hamba.

In Shaa Allah, ada keberkatannya.

Adakah anda juga ingin mencuci minda anda?

————————————-

Nantikan sambungannya…

Tunggu…

Anda digalakkan Like & Share posting ini.

Admin – FT